دعا و پرستشروح القدسزندگی روزمره مسیحیعیسی مسیحکتاب مقدسکلیسا

روح القدس و احیاء: احیای رابطۀ دوستی با خدا و عامل احیاء

رای بدهید

روح القدس و احیاء: احیای رابطۀ دوستی با خدا و عامل احیاء

احیای رابطۀ دوستی با خدا (مکاشفه 19: 7-9)

خداوند، احیاء رابطۀ دوستی اش با قوم خود را از طریق تمثیل عروس و داماد تصویر می کند. مکاشفه 19: 9-7 بیانگر جشن عروسی بره یعنی عیسی در هنگامی است که او، عروسش یعنی کلیسا را پس از اینکه خود را برای داماد آماده کرده است، می خواند. پولس در رساله اش به افسسیان، توضیح می دهد که چگونه عروس خود را آماده خواهد کرد: به وسیلۀ تسلیم خدا و اجازه دادن به اینکه به وسیلۀ کلام او پاک گردد. بنابراین او بدون هیچ لکه، چین یا عیبی در پیشگاه داماد حاضر می گردد (افسسیان 5: 25-27).

هنگامیکه عروس آماده است و عیسی برای بردن او باز می گردد، رابطۀ دوستی که در باغ از بین رفته بود، کاملاً احیاء می شود و انسان همان طوری که عیسی در انجیل یوحنا باب 17 دعا کرد، دوباره با مسیح و با خدا یک خواهد شد. اما مانند اولین «ازدواج» عروس باید استخوانی از استخوانهای داماد و گوشتی از گوشت او، یعنی به شباهت او باشد. او برای بردن یک عروس آلوده و شکست خورده باز نخواهد گشت. در این دوران احیاء خدا عروس را با زیبایی و قدرت آماده می کند و او را با جلالش می پوشاند.

عامل احیاء (یوئیل 2: 28 و 29)

کار احیاء خدا، کار روح القدس در زندگی و از طریق زندگی اشخاصی است که به عیسی ایمان آورده و از بالا متولد شده اند (یوحنا 3: 3). یوئیل نبی روزی را پیش بینی کرد که خدا روحش را بر «همۀ بشر» خواهد ریخت (یوئیل 2: 28 و 29). بنابراین قدرت او با تمام قومش تقسیم خواهد شد و به شخصی که به طور خاص انتخاب شده است، محدود نمی گردد. این مطلب توضیح می دهد که چرا مسیح به شاگردانش گفت، ترک ایشان و رفتن او به نزد پدر، برای آنها مفید است (یوحنا 16: 7)، زیرا پس از آن روح فرستاده می شد تا در هر کدام از آنها ساکن گشته، آنها را پر سازد تا اعمال ماوراء طبیعی خدا، از طریق ایشان به انجام رسد.

تیطس 3: 5-6 آشکار می کند که حتی نجات یعنی احیای روح مردۀ انسان که شخص را مورد قبول خدا می سازد، کار روح القدس است.

بالاخره در اعمال رسولان 1: 8، عیسی به شاگردانش دستور می دهد تا زمانیکه روح القدس را نیافته اند، هیچ کاری انجام ندهند. سپس وعده می دهد، آنها قدرت خواهند یافت تا شاهدان او باشند و شهادت آنها، پیغام خوش را در سرتاسر جهان انتشار خواهد داد.

احیاء در مورد شخص چه معنایی دارد (یوحنا 10: 10)

شاید بهترین راه جهت خلاصه کردن تمام معانی احیاء در مورد شخص ایماندار به کار بردن کلمۀ ساده ای است که خدا در عهد عتیق و جدید از آن استفاده کرده است، حیات با زندگی. در تثنیه 30: 20، موسی در مورد خداوند گفت: «او حیات تو است». در رسالۀ به کولسیان 3: 4 پولس می گوید: «مسیح که زندگی ما است»، و عیسی گفت: «من آمدم تا ایشان حیات یابند و آن را زیادتر حاصل کنند» (یوحنا 10: 10). و داود با کلامی زیبا در مورد خداوند چنین می گوید: «او جان مرا بر می گرداند» (مزمور 23: 3).

احیا در ارتباط با شخص، به معنی جایگزینی روح زندگی و حیات با روح مرگ است. حزقیال 36:    28-25 به وضوح چنین تغییری را توضیح می دهد. اما نه تنها ما نوع و کیفیت جدیدی از زندگی را بدست می آوریم، بلکه باید در آن رشد کنیم. در آیات بسیاری، روند رشد را به عنوان کار روح القدس می بینیم (یوحنا 16: 23؛ 17: 22؛ رومیان 8: 13؛ فیلیپیان 1: 6؛ 2: 13؛ کولسیان 1: 27). خدا به وسیلۀ روح القدس، کاری را که در ما از هنگام نجات آغاز کرد، ادامه می دهد و به کمال می رساند.

احیاء برای کلیسا چه معنایی دارد (یوحنا 13: 34 و 35)

در رابطه با کلیسا، احیاء معنای بیشتری از دوباره به وجود آمدن کلیسای عهد جدید دارد. احیا به معنی به وقوع پیوستن همه آن چیزی است که خدا از ابتدا برای کلیسا در نظر داشت. به خاطر داشته باشید که احیاء به معنی ایجاد چیزهایی بیشتر و بهتر از حالت ابتدایی است.

اول اینکه، احیا بدین معناست که کلیسا همان نوع محبتی را که عیسی در طی خدمتش بر زمین ابراز کرد، آشکار نماید. او گفت به وسیلۀ این محبت، تمام بشر شاگردانش را خواهند شناخت (یوحنا 13: 34 و 35). دوم، احیاء به معنای آزاد شدن بی نهایت قدرت خدا از طریق کلیسا است. زمانیکه عطایای روح بدون محدودیت یا قید و بند و تحت هدایت روح القدس و در روح محبت خدا عمل کنند، قدرت خداوند از طریق قومش به ظهور خواهد رسید.

از طریق عمل کامل عطایا و و خدماتی که خدا تعیین می کند و عمل کردن در محبتی که اساس ذات خداست، کلیسا یه درجه ای از رشد و اتحاد خواهد رسید که تنها در اصطلاح «به اندازۀ قامت پری مسیح» می توان آن را بیان کرد (افسسیان 4: 13). در نتیجه کلیسا به عنوان عمارت روحانی (افسسیان 2: 20) قربانیهای مقبول خدا را به وسیلۀ عیسی مسیح تقدیم می کند (1پطرس 2: 5) و همۀ بشر به سمت او جذب خواهند شد و جهان در نهایت جلال خدا را از طریق این کلیسای احیا شده خواهد دید.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO